torsdag den 8. november 2007

Min pokerhistorie

Ja, alle der spiller poker har en og jeg er ingen undtagelse.

Jeg startede med at spille poker i december 2006. Det var faktisk min lillebror der fik mig igang med spillet, og havde aldrig rigtigt tænkt over at spille poker.
Det var i den periode Partypoker havde deres 50$ signup bonus og hvem kan sige nej til lidt gratis penge :o)

Jeg spillede så der i nogle måneder og fik da spillet bonusen fri, men var utroligt grøn på hele pokerområdet, så de penge blev hurtigt sprøjtet ud til andre Party brugere.

Jeg fandt dog her ud af at poker helt sikkert var noget for mig. Ikke på sådan en gamblende vis, men mere fordi spillet og alle de psykologiske og matematiske facetter fangede mig.

Efter nogen tid uden poker besluttede jeg mig for at åbne en konto hos Scandic Bookmakers hvor man kunne spille en 100% bonus fri. Jeg indsatte 50$ og gik igang med noget tørt ABC poker og fik en masse Sit and Go's ind under huden.

Fik spillet min bonus fri og fik med tiden spillet de 50$ op i lidt over 200$

Begyndte på dette tidspunkt at blive mere seriøs med pokeren og begyndte at opsøge pokerlitteratur. Her fandt jeg Pokernet hvor jeg begyndte at læse og poste hænder til analyse. Startede også på deres Bankroll Builder program (mens det stadigt var opdateret).

Det gik up på at flytte ens pokerpenge rundt på forskellige sites og spille bonuser fri. Mange af disse skulle dog spilles fri via. fixed limet 1/2$ hvilket var en del over mit normale limit. Kom dog i + efter at have spillet ved 2-3 forskellige sites, men følte mere at det løb ca. lige rundt via. de bonuser jeg fik spillet fri.

Havde på dette tidspunkt lidt over 300$ som jeg satte ind på Pokerstars. Så begyndte det at gå stærkt. Var efterhånden blevet en noget bedre spiller og havde en rimeligt høj ROI i mine Sit and Go's (over 25%). Mit cash spil kom også for alvor igang. Jeg spillede dem op i ca. 700$ på relativ kort tid. Begyndte at spille MTT og fik også en god start med dem. Vand b.la. en 45 mand 5$ Sit and go, hvilket var meget for min rulle :o)

Fik 10$ gratis hos Party Poker og spillede dem op i 150$ på under 4 dage, hvilket må siges at være noget af en forøgelse af rullen. Jeg tog dette som et godt tegn og flyttede en stor del af mine stars $ over til Party.

Havde i mellemtiden købt Harringtons on Holdem 1+2, og kan sige til dem der ikke har læst dem, at de virkeligt kan bidrage med noget til ens spil.

Det er efterhånden 2 måneder siden jeg flyttede pengene og jeg har oplevet en masse fremgang. Rullen har for en uge siden været på 1900$ hvilket må siges at være meget for en fattig studerende som mig.

Har dog oplevet en del uskrub den seneste uge og tar derfor et par dages pause fra pokeren inden jeg monkeytilter det hele væk. Er tilbage på 1600$ som jeg startede på i starten af november og må nu kæmpe mig tilbage igen uden limet rush :o)

Men det er også svært når modstanderne suger ud til hænder som disse (mig til venstre)




Men så er det også rart at støtte sig til sine Slansky Bucks (til dem der ikke ved det, kan man via et program der hedder PokerEv udregne om man burde have vundet og hvor meget i all in situationer, ud fra hvilke kort man har når pengene kommer til midten.) Så den røde streg på billedet er hvad jeg burde have vunder og den grønne er hvad jeg faktisk har vundet.

Ingen kommentarer: